onsdag 17. oktober 2012

Føste oppdatering fra Tanzania

Ja da var jeg vell framme.
Turen nedover gikk fint. Trodde at 11 t på fly kom til å bli lange timer, men når man har så godt reisefølge så er det ikke noe problem.
Vi hadde så mye å snakke om så vips hadde timene godt og vi var framme.

Dag 1.
Ganske sprøtt å tenke på det egentlig, men her ligger jeg da under myggnettingen i ei seng i Afrika.
Første dag er vell overstått og første inntrytkket er helt overveldene.
Husvertene, som i tillegg til å ta seg av masse unger uten foreldre er også svært opptatt av biodynamisk jordbruk, er helt spesielle i sin kunnskap om klodens ve og vell.
Jeg er allerede innvitert til å lage mat, og det skal ikke bli vanskelig med alt fra kål og tomat til avokado og mango, nøtter av alle salg og salat i mengder.
Jeg som hadde forestilt meg hunger. men det er her i familien ikke mange som har det så bra.
Agnes husfrue har allerede lært å hekling og en nabogutt i tyveårene fikk til strikking som et skudd i dag.
Alt garnet kom vel frem, naboer og langveisfarende, hum- og hankjønn er superklare for strikkekurset.
Dette bli bra.


Dag 2.
Nok en dag i paradis er på hell.
Familienhar vært ute og sanket bær og grønnsaker, middagen står snart på bordet.
Og i dag har trappen vært full av folk som vil strikke.
Ellen og jeg har gått litt rundt i nabolaget og hilst på folk.
Det er som å gå i jungelen, grønneste sted jeg har vært.
Så så vidt toppen av fjellet i dag (killemanjaro), det var som å stå rett under eifeltårnet. Helt majestetisk.


Bilder må komme senere da internett tilgangen er heller begrenset her nede.

Hilser til alle dere der hjemme som sitter å leser dette.
Klemmer

1 kommentar:

  1. Så utrolig kjekt å lese at det går så bra, Mona! Et spennende eventyr å følge med på, masse lykke til videre :)

    SvarSlett